7 Korakov kako pričeti z digitalno preobrazbo
Ker je beseda »digitalno« postala vseprisotna v menedžerskem besednjaku, lahko trdimo, da tako imenovana digitalna preobrazba ni več zgolj priložnost in sredstvo za ponujanje konkurenčne prednosti. Zdaj je to absolutno nujno.
Dejansko že sam pojav Digitalnega darvinizma pomeni, da preživetje podjetja ni odvisno od moči ali inteligence, temveč od sposobnosti prilagajanja spremembam. In v današnjem svetu se tehnologija in družba razvijata veliko hitreje, kot so se lahko organizacije ustanovljene pred digitalno revolucijo, temu prilagodile.
Tukaj je 7 korakov za začetek digitalne preobrazbe v podjetju katere koli velikosti ali sektorja, z načrtom za boljše oblikovanje prizadevanj in zagotovitev nemotenega prilagajanja novemu digitalnemu okolju.
Kako pričeti z Digitalno preobrazbo v podjetju?
- Opredelitev »digitalne transformacije«
Za začetek kakršnega koli načrtovanja je bistveno, da ste v koraku s časom. Enako velja za začetek procesa digitalizacije podjetja. Prvi korak je premagovanje napačnih predstav o tem, kaj naj bi proces vseboval, glavni pa je, da je tovrstna preobrazba povezana s sprejemanjem novih tehnologij ali z razvojem aplikacij. Podjetja bi morala najprej oceniti in premisliti kako njihova organizacija deluje tako v smislu notranjega kot zunanjega delovanja. Tako lahko zagotovite, da bodo vaša izhodišča za karkšno koli spremembo veliko bolj relevanta, saj se le ta močno razlikujejo od enega podjetja do drugega.
2. Digitalna transformacija mora postati prednostna naloga
Po opredelitvi kaj digitalizacija pomeni za vaše podjetje, je pomembno tudi to, da postane prednostna naloga. Tisti procesi, ki se začnejo z dvomom, obotavljanjem ali s slabim načrtom namenjenega časa in sredstev, so že od samega začetka obsojeni na propad.
3. Razvijte svoje vodstvene digitalne sposoobnosti
Digitalna transformacija ne bi smela biti obravnavana le kot tehnološko vprašanje saj povzroča tudi temeljne spremembe v procesih in v organizacijah podjetij. Ta s seboj prinaša tudi povsem novo razumevanje vodenja. Od tako imenovanih »digitalnih voditeljev« se pričakuje, da bodo na eni strani delovali hitro in fleksibilno v omrežnih in porazdeljenih organizacijskih strukturah, po drugi strani pa se od njih pričakuje, da upravljajo digitalno preobrazbo organizacije.
4. Ustvarite, omogočite in podprite ekipo za digitalno preobrazbo
Predno pričnete z digitalno preobrazbo je pomembno, da imate prave ljudi za to delo. To ne pomeni ustvarjanja ekipe tehničnih strokovnjakov. Ravno nasprotno. Podjetja imajo pogosto potrebne strokovnjake, ki že delajo za njihovo organizacijo. Le identificirati jih morate, jim dati ustrezna orodja in spodbujati tesno sodelovanje z ostalimi v podjetju, obenem pa zagotoviti, da njihovo delo poznajo in cenijo vsi.
Glede na to, da so digitalni strokovnjaki povpraševani, je priporočljivo oblikovati fleksibilno delovno politiko s pogodbami, ki omogočajo delo na daljavo.
5. Ponovno ocenite svojo politiko zavezništev in dobaviteljev
V kontekstu, za katerega so značilne nenehne spremembe v stališčih potrošnikov in nenehno pojavljanje novih tehnologij, ima lahko tudi najbolj sposobna digitalna ekipa težave pri ravnanju z izzivi s katerimi se sooča med postopkom digitalizacije. Zato je ključnega pomena zunanje izvajanje tretjih oseb kot so ponudniki tehnologij, platform in svetovalci, na način, ki presega stare hierarhične odnose med strankami in dobavitelji in omogoča partnerstva, ki temeljijo na zaupanju in zvestobi. To omogoča dvosmerni dialog med sodelavci in ponuja večjo fleksibilnost pri vzpostavljanju in prenehanju partnerstev.
6. Razvijte poglobljeno razumevanje svojih uporabnikov in sestavite UX načrt.
Ko imate popolno razumevanje in zavedanje, kaj je vključeno v proces digitalne preobrazbe, morate vi in vaša organizacija zagotoviti, da v celoti razumete zahteve svojih strank. V ta namen tehnologija, ki je trenutno na trgu, podjetjem ponuja napredne rešitve za analizo podatkov po znižani ceni ali celo brezplačno. S temi orodji lahko zbirate in analizirate podatke, da bolje razumete, kako potrošniki komunicirajo z vašimi digitalnimi kanali, od spletnih strani do profilov na Twitterju, spletnih trgovin ali aplikacij.
7. Naj bo optimizacija digitalne izkušnje vaših strank prvi cilj
Kot smo že omenili, mora digitalna transformacija zajeti tako zunanji kot notranji del podjetja. Pomen zunanjega je v tem, da daje pomen vsem notranjim spremembam in prispeva k “zapiranju zanke”, zaradi česar je transformacija skladna in popolna.
V zvezi z zunanjimi posli bi moralo biti prvo vprašanje podjetja: “Kaj trenutno počne moja digitalna stranka?” Od tam naprej se mora podjetje preoblikovati tako, da lahko stranke vidijo spremembe, spremljajo pa ga spremembe internega poslovanja in tehnologije. Vsako notranjo spremembo bi morala voditi preobrazba odnosa s stranko. Začeti od zunaj je zagotovilo za uspeh.
Izpolnite teh 7 korakov in imeli boste trdne temelje za digitalno preobrazbo vašega podjetja. Osredotočite se na svoje stranke z uporabo analize podatkov, bodite bolj prilagodljivi z zaposlenimi in dobavitelji ter pustite, da notranje spremembe vodi vaš odnos z digitalnimi strankami.
Poleg teh priporočil vam je ekipa Styler na voljo za svetovanje pri digitalizaciji katerega koli poslovnega procesa.
Kako se tega lotimo?
Prvi korak je analiza vašega digitalnega poslovanja na enem ali več poslovnih področij, ki poteka skupaj z vašim podjetjem. Na tej stopnji se tudi dogovorimo za nadaljnji potek dela, ki bo vašemu podjetju prinesel kar največ učinkovitosti in rezultatov.