Digitalni Darvinizem: kako tehnologija spreminja poslovanje na bolje
Družabni mediji, mobilni telefoni, internet, virtualna realnost, blockchain – to je le nekaj tehnologij, ki neizpodbitno spreminjajo trge. Spremembe kot so načini kako ljudje komuniciramo, se povezujemo in odkrivamo, imajo neverjetne posledice za podjetja in praktično skoraj vse, kjer so vključeni ljudje.
Ne gre toliko za to, da je tehnologija del našega vsakdana ali kot nekateri radi pravijo, da je tehnologija neusmiljena v svojem napadu na človeštvo, vendar gre za priložnost, ki leži v razvoju vedenja, vrednot in pričakovanj strank ter zaposlenih.
Podjetja se soočajo z zagato, saj imajo na voljo dve možnosti – vlaganje sredstva v trenutno tehnologijo in poslovne strategije (klasično poslovanje) v primerjavi vlaganja v strategijo neznanega ter kako se bodo te naložbe ujele ali ne s spremembami trga in vedenja.
To je čas Digitalnega Darvinizma - obdobje kjer se družba in tehnologija razvijajo hitreje kot so se podjetja sposobna prilagoditi.
To postavlja izhodišče za povsem novo obdobje vodenja ter novo generacijo poslovnih modelov, ki zagovarjajo mantro
»adapt or die«.
Nekatera podjetja, ki so usmerjena v prihodnost, niso dovolila, da bi jih spremembe ovirale, vendar so vlagala v digitalne transformacije, da bi se prilagodile ali celo prekašale konkurenco.
Novembra 2012 je podjetje za raziskavo in svetovanje Capgemini, objavilo poročilo o digitalni zrelosti podjetij, ki si prizadevajo za digitalno preobrazbo. Capgemini je v svojem poročilu z naslovom »Digitalna prednost: kako digitalni voditelji prekašajo svoje enakovredne v vsaki panogi« ugotovil, da tista podjetja, ki so močno zavezana tako digitalni intenzivnosti kot intenzivnosti upravljanja transformacije, so bolj dobičkonosna in imajo tudi višjo tržno vrednost.
Zakaj je to tako?
Gre za eno besedo, relevantnost. Če se vedenje potrošnikov razvija kot posledica tehnologije, podjetja bodisi tekmujejo, da bi jo prehiteli, se na to nenehno odzivajo ali pa jo omalovažujejo. Eden najbolj problematičnih vidikov digitalne zrelosti je, da je tehnologija tako del rešitve kot tudi del problema.
Dobrodošli v digitalno transformacijo
Digitalna transformacija se morda sliši kot nekaj, kar bi slišali v kakšni besedni igri kot je Bingo, vendar je to eno najpomembnejših gibanj s katerimi se danes soočajo podjetja.
Digitalna transofrmacija podjetja sili, da pogledajo onstran sveta kot ga poznajo, opazujejo kako se stvari spreminjajo navzven, da lahko spremenijo filozofije, modele in sisteme v notranjosti.
Vprašajte 10 različnih strokovnjakov za digitalno preobrazbo za njihovo definicijo in verjetno boste dobili 10 različnih odgovorov.
Preden lahko strategi razmislijo o digitalni transformaciji, morajo vsaj vedeti, kaj je, zakaj je pomembna in kaj morajo storiti.
Kaj je digitalna transformacija?
Kot smo že omenili, je to zelo obsežna tema. Če preprosto definiramo, je digitalna transformacija namerno prizadevanje za prilagajanje naprednim tehnologijam ter vplivom na vedenje strank in zaposlenih.
Ker tehnologija postaja stalnica v vsakdanjem življenju, so organizacije prisiljene posodabljati stare tehnološke strategije in podporne metodologije, da bi bolje odražale, kako se resnični svet razvija. In potreba po tem postaja vse bolj obvezna.
Ker se osredotoča na vedenje strank, digitalna transformacija dejansko na svoj način naredi podjetja bolj človeška.
Torej pri digitalni transformaciji ni nujno, da govorimo zgolj o tehnologiji ampak o procesih, ki jo poganja tehnologija.
Cilj digitalne transformacije je nenehno iskanje poti, kako uporabiti tehnologijo na načine, ki izboljšajo izkušnje in odnose s strankami. Prav tako predstavlja prizadevanje, ki uvaja nove modele za poslovanje in prav tako ustvarja način, kako obstati v poslu, saj stranke postajajo vse bolj digitalne.
Nekaj ključnih izhodišč:
Socialni mediji, mobilni telefoni in ostale napredne tehnologije, zahtevajo večje spremembe, kot je bilo sprva pričakovano.
Digitalna transformacija postaja prioriteta za mnoge vodilne organizacije
Kategoriziranje in razumevanje uporabniške izkušnje postaja ključnega pomena pri vodenju in prizadevanju za digitalno transformacijo.
Digitalna transformacija je kot formalni proces. Medtem, ko dobiva zagon, je še vedno v povojih.
Digitalno preobrazbo deloma poganja tehnologija, deloma pa razvoj vedenja strank.
Trije ključni elementi na kateri temeljijo prizadevanja za digitalno preobrazbo:
– je najbolj učinkovita z jasno vizijo in podpornim vodstvom
– optimizacija digitalne uporabniške izkušnje postane začetni cilj
– spremembe se uresničijo z oblikovanjem ekipe za digitalno preobrazbo
Digitalna transformacija je na začetku svojega razvoja in je naslednja velika stvar v uporabniški izkušnji in navsezadnje v načinu poslovanja. Tista podjetja, ki »jim je jasno« in vlagajo več v spoznavanje vedenja, preferenc in pričakovanj svojih digitalnih strank, bodo imela pomembno konkurenčno prednost pred tistimi, ki to ugotovijo pozneje (če sploh).
Tisto, kar loči tipične naložbe v novo tehnologijo od tistih, ki jih podjetja izvajajo v okviru sodelovanja z našo ekipo strokovanjakov za digitalno transformacijo, je nenehno iskanje odgovorov na težave in priložnosti, ki jih predstavljajo nianse digitalnih strank.
Na primer:
Kaj edinstveno opredeljuje osebnost naših strank?
V čem je drugačna njihova nakupna pot?
Katere so stične tčke, ki jih pogosto uporabljajo, kako jih uporabljajo in s katerimi napravami?
Kakšna so njihova pričakovanja, kaj cenijo in kako opredeljujejo uspeh?
Kaj in kdo vpliva nanje? Kako in na koga vplivajo one?
Navsezadnje digitalna preobrazba ni samo modna muha ali trenutno trendovsko ime. Predstavlja prihodnost poslovanja preko ponovne uskladitve tehnologije in poslovnih modelov ali novih naložb v tehnologijo in poslovne modele za učinkovitejše vključevanje digitalnih potrošnikov na vsaki stični točki v življenjskem ciklu uporabniške izkušnje.
Vendar je večje od kateregakoli področja tehnologije in to je bistvo.
Socialni mediji, mobilni telefoni, virtualna realnost, se združujejo v večjo silo, da bi podjetja potisnila iz cone udobja in na področja, kjer se lahko manifestirajo prave inovacije.
In rezultat?
Vloge in cilji vsakodnevnega marketinga, družbenih medijev, spleta, mobilnih storitev in storitev strank se lahko razvijejo, da bi izpolnili potrebe in pričakovanja bolj povezane in zahtevne digitalne stranke. Nenazadnje, izid tudi najmanjših naložb v spremembe, občajno združuje različne skupine, da delujejo v harmoniji skozi celotno pot uporabniške izkušnje.
Mogoče je najpomembnejša misel, ki jo boste odnesli iz tega članka to, da je za podjetja zelo pomembno, da ostanejo relevantna v digitalni dobi.
Pot do digitalne preobrazbe še zdaleč ni lahka, vendar prinaša velike nagrade za podjetja in stranke. Za spremembo je potrebna celotna vas, potrebna pa je tudi iskra in vztrajnost ene osebe, da opazi pomembne trende in ustvari občutek nujnosti okoli novih možnosti. #AdaptOrDie
Ne pozabite, da smo vam strokovnjaki na razpolago v vsakem trenutku, ko se znajdete v slepi ulici ali ko ne veste kje in kako začeti.
Veselimo se vašega prestopa iz analognega na digitalno in upamo, da smo vam s kratkimi nasveti pomagali, da končno stopite na svoj prvi korak digitalizacije in avtomatizacije procesov.